Новини
АТ «Вінницяобленерго» – особистий кабінет, передати покази лічильника, кол-центр 0 (800) 217-217 У ЦДС пульсує життя електромереж_0

У ЦДС пульсує життя електромереж

14 вересня 2017

Нещодавно прес-група відвідала чи не найголовніший із підрозділів Товариства, а саме центральну диспетчерську службу (ЦДС). Зайшли до її приміщення і перед очима одразу постала величезна мнемо-мапа, а на ній – загальна і об’єктивна картина всієї електромережі області. Подумалось, якщо у людей є серце, то серцем обленерго є ЦДС. Диспетчер тут, мов лікар, цілодобово спостерігає за його ритмом і не має права на помилку. Якщо ж воно раптово дає збій, то він вмить приступає до реанімації і запускає до життя.

- Дійсно, ми цілодобово на посту. Така наша професія. Бачимо усю обстановку, яка в електромережі Вінниччини в будь-яку годину, хвилину дня і ночі, володіємо оперативною інформацією. Знаємо,що, де і як відбувається в системі. Якщо щось виходить з ладу, скажімо, вимикається світло - швидко реагуємо, з’ясовуємо причину і приймаємо рішення щодо усунення негараздів. Так би мовити, твердо тримаємо руку на пульсі життя, - коротко роз’яснив суть завдань диспетчера Микола Принько.

Серед своїх колег- він старожил. Майже 30 років у енергетиці. Пам’ятає час, коли в центральній диспетчерській був лише один щит і працював один диспетчер.

- Робота серйозна і дуже відповідальна. Одні нічні зміни чого варті! Спробуй дванадцять годин провести без сну, постійно хапаючись за телефони, які дзвонять щохвилини. Причому потрібно ж не просто відповідати на дзвінки, а всю інформацію засвоювати, запам'ятовувати, записувати. Однак моя робота мені дуже подобається. За всі ці роки жодного разу не пошкодував, що вибрав саме її. Чи, може, вона мене вибрала?! До того ж колектив у нас гарний, довіряємо один одному, розуміємо з пів слова. Працюємо на совість та, головне, для людей - наших споживачів. Ви питаєте - чи важко? А хіба щось легко буває у житті? Як на мене – цікаво. Маю справжнє живе діло, постійне спілкування з вінничанами. Багатьох з них вже й по голосу впізнаю, - сказав Микола Принько.

Довше поспілкуватися не вдалося, бо раз у раз лунали телефонні дзвінки. Лишень за 20 хвилин нашого перебування надійшло майже два десятка.

- Ось за годину вже маємо понад 40. Кожен сигнал нами чітко фіксується і зберігається у звукозаписі. Як правило, це прийоми рапортів з районів від чергових підстанцій, котрі звітують про стан обладнання, так і оперативні заявки та дзвінки вінничан, - розповіли колеги Миколи Принька, диспетчери Микола Гончарук та Павло Колубай.

Ми встигли помітити, що на столі у всіх диспетчерів ще й товстенні журнали обліку. До них також встигають заносити певну інформацію. Причому справляються з тим не менш сумлінно і акуратно.

- Диспетчер не має права розслабитися ні на мить. Він має бути досить уважним, мати завжди світлу і холодну, як кажуть, голову. Будь-яка неувага чи хвилювання, абощо в час технологічних відключень мереж можуть призвести до непоправного і зашкодити загальній справі. Саме від рішень і команд диспетчера залежить не тільки безперебійне електропостачання, але й часом життя людей, які працюють, скажімо, на лінії електропередач. Особливо це важливо у випадках, коли є пошкодження в мережі від руйнівних дій стихії, коли є обриви проводу, що під напругою. От уявіть таку картину: поступає сигнал про відключення від електропостачання одразу декількох районів області. І тут якраз необхідна миттєва реакція диспетчера, його грамотна дія з неабиякою виваженістю, - вже згодом прокоментує роботу диспетчерів начальник ЦДС Товариства Василь Поліщук.

За його словами, ЦДС - це єдиний центр, який здійснює цілодобове оперативне диспетчерське керівництво електромережами високої напруги і тим самим забезпечує надійний режим їхньої роботи на території всієї Вінниччини.

- Якщо конкретніше, то саме тут відбувається ціла низка необхідних оперативних заходів та координуються дії оперативного персоналу під час, скажімо, певних незначних відхилень від нормального режиму роботи електромереж, і під час серйозних аварійних ситуацій. Сюди приходить вся інформація про відключення, пошкодження, аварійні ситуації. Саме центральна диспетчерська безпосередньо керує їх ліквідацією. Загалом, головне завдання нашої служби – це дотримання стабільної та надійної роботи мереж з метою ефективного забезпечення споживачів якісним продуктом - електричною енергією, - додав Василь Поліщук.

Ось така вона робота диспетчерів ЦДС. Нехай будуть здорові та не стомлюються й надалі чітко стежити за пульсом життя електромереж.

Поділитись: